Vanliga frågor och svar

Har ni en fysisk butik?

Nej, vi kör all vår handel via denna sida så det finns ingen “vanlig” butik i dagsläget som ni kan besöka.

Hur lång leverenstid har ni?

Vi har normalt 1-3 dagars leveranstid.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fria fraktalternativ om ni handlar för mer än 699kr, belopp under det finns det fraktalternativ från 49kr. Returfraktkostnaden vid nyttjande av ångerrätten debiteras med 89kr.

Vilka skickar ni paketet med?

Vi har flera alternativ för er att få ert paket, antigen med Postnord eller DHL till närmaste utlämningsställe eller med Postnord som hemleverans direkt hem till er. Det går även att välja att paketen skickas som företagspaket direkt till ert kontor.

Jag kommer från en myndighet, kommun, företag mm och vill ha separat faktura och leveransadress?

Självklart kan vi ordna så att ni får er leverans och faktura till olika ställen. Vi stödjer även de nya reglerna gällande e-faktura för offentliga upphandlingar (PEPPOL BIS Billing 3)

Kontakta bara oss på info@criseq.se så hör vi av oss så snabbt vi kan.

Stödjer ni e-faktura enligt de nya kraven för offentlig upphandling?

Ja, vi stödjer de nya reglerna som trädde i kraft 1 April 2019 (PEPPOL BIS Billing 3). Vill ni beställa av oss kontakta oss på support@criseq.se så ser vi till att er order skickas och faktureras korrekt för er.

Hur vet jag när paketet finns att hämta hos ombudet?

Paketen hamnar hos ert närmaste utlämningsställe. Ni får sms när det finns att hämta så var noga med att skriva rätt telefonnummer när ni gör beställningen. När vi skickat iväg ert paket får ni även ett email med spårningslänk till paketet så ni kan se var det befinner sig.

Ni kan kolla var ert närmaste serviceställe ligger på DHLs hemsida som ni hittar här:  Service Point Locator

Jag har inte fått någon faktura?

En faktura skickas automatiskt från Payson till den e-postadress du angav när du handlade hos oss. Den skickas när vi postat ditt paket. Har du inte fått någon faktura på mailen men fått ditt paket kontakta oss direkt så vi kan skicka om fakturan till er.

Om du inte hittar den, kolla igenom din skräppost mapp i mailen så den inte hamnat där.

Kontakta annars Payson på 08-470 94 00  för att reda ut detta, de har även en FAQ sida.

Jag fick ingen bekräftelse på att min order gick igenom?

Ni ska alltid få ett bekräftelsemail efter att ni gjort en beställning av oss. Om det inte dykt upp ett mail inom max 5-10 minuter (och att det inte hamnat i er skräppost) kontakta oss så kollar vi upp så att inget gick snett.

Jag fick för några dagar sedan ett mail om att ni skickat min order men jag har inte fått något?

Vi skickar ut ett mail när paketet lämnar oss. I det mailet finns det även information så ni kan spåra ert paket.

Är manualerna på svenska?

Många av våra manualer är på engelska men till exempel för vevradio så finns den på svenska. Skulle ni har några problem att förstå hur våra produkter fungerar så så kontakta oss gärna så hjälper vi till såklart.

Hur går man tillväga vid större beställningar?

Självklart kan vi ta emot större beställningar, kontakta oss gärna på info@criseq.se så löser vi det på enklast sätt.

Är ni intresserade av samarbeten?

Självklart är vi intresserade av spännande samarbeten. Om du driver en blogg, ska anordna en mässa eller vad det än kan tänkas vara som du tror vi skulle kunna samarbeta med kontakta oss på info@criseq.se så hör vi av oss.

Jag hittar inte exakt vad jag söker, kan ni ta hem saker på beställning?

Vi har tyvärr inte möjlighet att ha allt i vårt lager men om det är något speciellt som ni saknar som ligger inom vårt området så kontakta oss på butiken@criseq.se.  Vi kan då kolla upp om det är något vi kan ta hem till er.

Säljer ni till länder utanför Sverige?

I dagsläget så säljer vi bara till Sverige men kommer inom de närmaste månaderna börja sälja till fler länder. Kontakta oss om ni vill bli informerad när vi släpper på fler marknader.

Om jag ångrat mig, hur gör jag då?

Vi förstår att man kan ångra sitt köp så därför erbjuder vi 90 dagars returrätt. Om ni ångrat er är det bara att använda detta onlineformulär så kommer vi skicka ut en returfraktsedel till er som ni använder för att skicka tillbaka paketet. Vi debiterar en fast kostnad på 89kr för detta. Tänk på att om ni betalat med faktura måste den betalas då den annars kommer hinna förfalla innan vi fått tillbaka varan från er och hunnit kreditera den. Dvs det går inte bara att låta bli att hämta ut sitt paket och inte kontakta oss, för då kommer fakturan hinna förfalla …

Kontakta oss

Kundtjänst:

För tillfället hänvisar vi till vår support epost nedan, ej telefon. Vi har eventuellt något längre svarstider nu under sommaren men återkopplar så snart vi bara kan.

08- 636 50 31
support@criseq.se

Press & Mediakontakt:

media@criseq.se

Postadress (ej butik eller för returer):

Criseq, Prello Group AB

Frejgatan 6

114 20 Stockholm

Org nr: 

559006-3029

 

Vid returer och reklamationer gå till detta onlineformulär för att anmäla det.

Missa inga nyheter från oss, anmäl dig till vårt nyhetsbrev