Fri frakt för order över 699kr

Vi erbjuder alltid fri frakt för ordrar över 699kr, annars har vi fraktalternativ från 49kr.

öppet köp 90 dagar

Vi erbjuder öppet köp i 90 dagar efter att ni erhållit er order. Fast pris på 89kr för frakten för returer.

reklamationer / Returer

Självklart kan ni reklamera och returnera era produkter, klicka då här så kommer ni till ett formulär ni fyller i.

Priser och betalning

I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalning sker enkelt och säkert med Swish eller Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

payson criseq

Om PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat (från Payson / Svea Ekonomi) med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information (ångerrätt/öppetköp)

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Vi har sedan förlängt detta med 76 dagars öppetköp. Så totalt blir det alltså 90 dagar ni har på er att ångra ert köp. OBS! Detta gäller ej produkter med bäst före datum, då gäller 14 dagar. 

För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Du har inte ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering. Detta gäller bland annat vattenfilter och hygienartiklar där de ej få ha varit öppnade pga hälsoskäl. Samma sak gäller för försvarssprayerna där det inte går att returnera en öppnad förpackning.

Om du vill ångra ditt köp ska du klicka här för att fylla i retur / reklamationsuppgifter.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Reklamation och Service

Samtliga produkter vi säljer har 3 års reklamationsrätt och vi följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller således inte normalt slitage eller åldrande av  en produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. 

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men säljaren (vi) ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. 

Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan säljaren inte hållas ansvarig för.

Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig först senare måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel.

Innan eventuell service/reparation påbörjas måste du ta kontakt med oss för att reklamationsrätten skall gälla. Om en produkt är felaktig eller skadad skall vi meddelas inom skälig tid och vid godkänd reklamation står Criseq för samtliga kostnader som uppstått vid köpet, inklusive fraktkostnader i båda riktningarna.

Om du vill göra en reklamation fyller du i detta formulär .Eventuell återbetalning vid ångerrätt/reklamation betalas inom 30 dagar efter överenskommelse om återbetalning.

Privat Policy

För att vi ska kunna behandla din order så uppger du vid beställningen uppgifter som är nödvändiga för oss för att kunna genomföra ordern. Det vi på Criseq lagrar om dig är Namn, Adress, Epost-adress samt eventuellt telefonnummer. Vi behöver även dessa uppgifter för att kunna uppfylla våra garantiåtaganden samt följa bokföringslagen. Uppgifter kan komma att sparas upp till 10 år pga detta. Du har enligt GDPR (EUs Dataskyddsförordning) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Kontakta oss i så fall på info@criseq.se återkopplar vi till dig snarast. Om du inte tycker vi följer de lagar och regler som gäller kring detta så har ni möjlighet att klaga till Datainspektionen som är tillsynsmyndighet inom området. Den e-post adress du anger vid köpet kan komma att användas för att följa upp din order samt för att skicka nyhetsbrev och liknande till dig. Skulle du inte vilja ha dessa så finns det en länk i det mail du får alternativ kontaktar du oss personligen så ordnar vi självklart det. Men tänk på att du kanske missar några riktigt bra erbjudanden ifall du inte är med på våra utskick.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

En beställning som är gjord innan klockan 12:00 en vardag skickas normalt samma dag, ordrar som mottagits efter det skickas följande vardag. Under vissa perioder då vi har hög belastning kan detta påverkas. Våra paket skickas till ett Postnord ombud eller DHL ombud. Paketet hamnar på deras utlämningsställen närmast er adress. Det går inte att välja vilket ombud paketet ska hamna på utan detta sker automatiskt av fraktbolaget.  Ni kommer bli aviserad med sms när paketet finns att hämta, var därför noga med att ange mobiltelefonnummer när ni gör köpet.

Vi erbjuder även företagspaket om ni beställer som företag. Då går det att välja mellan DHL och Postnord beroende på vad ni tycker fungerar bäst för er. OBS, se till så att ni har möjlighet att ta emot paketet på leveransadressen vid utkörning.

Ej uthämtade paket kan debiteras med upp till 389kr beroende på vår extra kostnad för detta. Tänk på att paketet ligger kvar 14 dagar på Servicepointen sedan kommer det automatiskt gå tillbaka till oss.

Ni måste ta kontakt med oss om ni inte hämtar ut ert paket för att vi ska kunna hantera återbetalning mm. Tänk på att ni inte bara kan ignorera eventuell faktura i dessa fall innan ni kontaktat oss och fått bekräftelse på att vi makulerat den. Ej betalt och ignorerad faktura kommer i dessa fall kunna gå till inkasso.

Det går ej att ändra adress efter att ni gjort er beställning, detta är för er egen säkerhet så att ingen obehörig försöker ändra på era uppgifter. Leverans till box adress fungerar inte med DHL  eller Postnord.

OBS! I dagsläget levererar vi endast inom Sverige direkt från vår sida. Kontakta oss om ni bor i något annat land och vill handla från oss.

Returer

Returer har en fast kostnad på 89kr utom om varan är defekt eller om vi har packat fel då vi står för hela kostnaden. Vid en retur ska ni kontakta oss och få en returfraktsedel som används för att skicka tillbaka paketet till oss, detta för att paketet ska skickas med DHL/Postnord företagspaket direkt till vårt lager.

För returer ska ni gå till denna sida och fylla i era uppgifter:

Begär retur

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Notera att vi inte står för kostnaden för returfrakt, denna debiteras med 89kr. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.